5 Eylül 2014 Cuma

cemal süreya

Bu sene annemin bana verdiği, Sevda Sözleri adlı şiir kitabıyla Cemal Süreya'yı tanıma şansı buldum. Kısa bir süre içerisinde de kendisine ve şiirlerine hayran kaldım.  
Annem bana kitabı verirken Cemal Süreya da dahil olmak üzere üç şairin Tomris Uyar adındaki bir kadına delice aşık olduklarını söylemişti. Turgut Uyar, Edip Cansever ve Cemal Süreya. Soyadından da anlaşıldığı üzere Tomris, Turgut Uyar ile evlenmeye karar vermiş ancak Cemal Süreya ile de yaşadıkları bir ilişki var, sanırım 3yıl. 

Cemal Süreya hakkında şunu okumuştum da beni çok etkilemişti, çay içerken dahi Tomris'i görebilmek için çayını açık söyleyen şair.


Tomris Uyar'ın, Cemal; Turgut ve Edip için söyledikleri:
Cemal Süreya için: "Her akşam işten çıkıp şıp diye eve damlıyordu Cemal Süreya. Bir gün Tomris Uyar, ‘Biraz gez dolaş, arkadaşlarınla falan buluş’ dedi. Ertesi gün geç geldi Cemal Süreya, daha ertesi gün de, hep geç geldi. Bu akşamlardan birinde, örtü silkelemek için pencereyi açan Tomris, apartmanın girişinde oturan Cemal’i gördü ve gerçek ortaya çıktı. Her akşam iş çıkışı eve geliyor ama aşağıda oturup ‘gecikiyordu’ Cemal Süreya."
Turgut Uyar için: “… Turgut beni her an elinden kaçıracakmış gibi gereksiz bir kaygıyla yıpranacak, ben de hiçbir rekabetin söz konusu olmadığı bir alanda boyuna birinci seçilmekten yorulacaktım…”
Edip Cansever için: “Sevgililik ya da aşk duygusu zamanla yara alabiliyor, örselenebiliyor, bitebiliyor. Bitmeyen tek aşkın, gerçek ve lirik bir dostluk olduğunu Edip Cansever öğretti bana.”


Ben en çok Cemal Süreya'yı seviyorum, iddia sonucu soyadındaki bir y harfini kaybetmiş ve bunu elma şiirine"adımın bir harfini atıyorum"olarak yazmış olan, o zamanın erotik şairini seviyorum. Kendisine ait olmayan şiirlerin altına Cemal Süreya adını yapıştırıp twitterda #şiirsokakta etiketinin altında paylaşan insanları değil de, özür şiirini seviyorum. 
"dün için özür dilerim
şimdi işten çıktın beşiktaş'tasın
kim istemez mutlu olmayı
mutsuzluğa da var mısın?" mısralarını seviyorum. 
Sizlerle Cemal Süreya'nın sevdiğim bir kaç şiirini de paylaşmak isterim. O da başka bir yayına artık:)

                                                                                          Günün şarkısı;
günlük seksi Mori fotoğrafı



2 yorum:

  1. Aa bu "günün seksi Morisi" ve "günün şarkısı" uygulamasını çok beğendim ben!
    Ben de şiir okuyayım bu akşam biraz, sen yazınca özendim :)

    YanıtlaSil